القائمة الرئيسية

الصفحات

فيديو حنين حسام "افتحي الكاميرا" الشغل ده يفتح بيوت غلابة تصدر محركات البحث في جوجل

فيديو "افتحي الكاميرا" الشغل ده يفتح بيوت غلابة أول رد من حنين حسام هرم مصر ، بعد ان انتشر تعلي مواقع التواصل الاجتماعي ، فيديو حنين حسام ، انتشرت الكثير من الشباب في البحث عن من هي حنين حسام صاحبة فيديو افتحي الكاميرا ، علي موقع انستجرام علي صفحتها الرسمية ، وتصدر فيديو الطالبة حنين حسام مواقع التواصل الاجتماعي لما يحملة من كلمات ، ليست اعتيادية علي الشعب المصري ، وفيه الكثير من المعاني الجديدة التي لا يفهما الكثير من افراد الشعب المصري المتين بطبعه ، وسوف نقدم لكم محتوي فيديو الطالبة حنين حسام ، من خلال موقع القانوني ليتم عرضه علي محبي موقع القانوني .

فيديو حنين حسام "افتحي الكاميرا"
فيديو حنين حسام "افتحي الكاميرا"

فيديوهات حنين حسام 

فيديو افتحي الكاميرا لحنين حسام ، حنين حسام اليوتيوبرز ، فيديو حنين حسام ، فيديوهات الطالبة حنين حسام ، فيديو حنين حسام افتحي الكاميرا ، وقامت حنين حسام بنشر بعض الفيديوهات للدقاع عن نفسها علي صفحتها علي موقع التواصل الاجتماعي الخاثص بها انستجرام ، باسم هرم مصر ، وقد انتشر الفيديو كثيرا حتي وصل الي النياباه العامة ويتم التحقيق فيه الان ، ويحتوي الفيديو علي الاتي " أنا عارفة ان عندكوا مشاكل مادية، أنا عملت وكالة على (لايكي) مسكت ورقها وإدارتها، أنا اللي هكون في الجروب، أنا عايزة الجروب بنات بس، مش عايزة أي ولد عشان ده أكل عيش ناس".

اما عن مواصفات البنات التي سوف تحثل علي مقابل كل "لايف": "ميقلوش عن 18 سنة، المفروض ان حضرتك مذيعة في أبلكيشن، يكون عندك نت وإضاءة كويسة"، وأكملت: "اللايف بيكون فورمال، مينفعش تخرجي بأي لبس خارج، أنا مبحبش الحال المايل، مفيش تجاوزات، ومفيش قلة أدب".

وأكملت: "أنا مش هكون عايزة 100 بنت قالعين ملط، لا، 20 بنت من غير كده أحسن، التارجت مش كل الناس هتتساوى ببعض، كل حاجة ليها قبضها وحسب المشاهدات، من أول 36 دولارا لحد 2000 و3000 دولار".

وقالت في الفيديو: "اللايف بوشكم مش بلاك سكرين، إضاءة كويس ونت كويس، وشكل لائق شوية، الداعمين هيدخلوا، هتتعرفي على الناس وتكوني صداقات بشكل محترم وجميل، وأنا بتجيلي كل حاجة، بعد إذنكم مش عايزة تجاوزات في وكالتي، أهم حاجة عندي السمعة والله"

وقالت : "كل البلوجرز، والتيكتوكرز، وكل صحابي اللي عايزين يدخلوا يبعتولي، معلش أنا عندي ضغط كبير جدا، مش هجري ورا كل واحد، اللي عايز يشتغل يكلمني على عيني وراسي، الجروبات دي مش للتعارف والهزار، لو سمحتوا ده جروب شغل، زي البراندات الهزار والضحك برا".

هتيجيبوا 100 عميل أو أكتر، هتفتحوا الكاميرا من خلال لايف وكل اللي محتاجاه منك يكون عندك نت كويس وإضاءة كويسة، ولازم تبقى لبقة وفوق الـ18 سنة، وهتقبضي من 36 لـ3000 دولار.

فيديوهات حنين



فيديو الطالبة حنين حسام 

ثم قررت بعد ذلك ان تقوم بنشر بعض الفيديوهات للدفاع عن نفسها ، من خلال صفحتها علي الانستجرام ، وقالت : هتستفيدوا إيه لما تأذوني وتخلوني أقفل الاكونت، أنا استحملت إهانة وتريقة وتنمر وكنت بقول ضريبة الشهرة، بس ليه تقولوا إني بحرض البنات على حاجة وحشة ، أنا مطلبتش بنات وحشة، ولا قلت هيعملوا حاجة وحشة، أنا كنت عاوزة بنات محترمة بس عندها مواهب زي الرقص والغناء، والحس الفكاهي، ولو بعمل حاجة وحشة مش هعلن عنها ، الشغل ده بيفتح بيوت ناس كتير غلابة مش لاقية شغل، وبساعدهم، وكله مشاهير وناس من كل العالم ، المقابل المادي التي عرضته، والمترواح بين 36 و3000 دولار، قالت: "لازم الشغل بمقابل، هو في مذيع ولا فنان مبياخدش فلوس، هما كمان لازم ياخدوا فلوس .فيديو حنين حسام،حنين تيك توك،حنين،فيديوهات حنين حسام،فيديو حنين،فيديوهات حنين،الطالبة حنين،الطالبة حنين حسام


فيديو افتحي الكاميرا حنين تيك توك

العقوبة التي تنتظر الطالبة حنين حسام 

 قد تصل العقوبة بتلك الجريمة إلى الحبس ثلاث سنوات، فوفقا للمادة 1 من قانون مكافحة الدعارة رقم 10 لسنة 1961، "كل من حرض شخصًا ذكرًا كان أو أنثى على ارتكاب الفجور أو الدعارة أو ساعده على ذلك أو سهله له ، وكذلك كل من استخدمه أو استدرجه أو أغواه بقصد ارتكاب الفجور أو الدعارة يعاقب بالحبس مدة لا تقل عن سنة ولا تزيد على ثلاث سنوات وبغرامة من مائة جنية إلى ثلاثمائة جنية".

واشارت الماده 14 من ذات القانون : كل من أعلن بأي طريقة من طرق الإعلان دعوة تتضمن إغراء بالفجور أو الدعارة أو لفت الأنظار إلى ذلك يعاقب بالحبس مدة لا تزيد على ثلاث سنوات وبغرامة لا تزيد على مائه جنيه.َ

ألقت قوات الأمن القبض على الطالبة حنين حسام، بسبب الفيديو الذي نشرته وتحريضها على الفجور، وتم إتخاذ الإجراءات القانونية حيالها، وجارى العرض على النيابة العامة.

دخلت الطالبة حنين حسام في نوبة من البكاء الهستيري أثناء القبض عليها قائلة: "أنا معملتش حاجة.. أنا بريئة"."

فيديو القبض علي حنين حسام "هرم مصر" بسبب هذا الفيديو




محتوي هذا الموضوع ماخوذ من وسائل الاعلام المختلفة والصفحة الشخصية لحنين حسام ولا يوجد اي علاقة لموقع القانوني ، لاي فيديوهات تخص الموقع ويخلي الموقع المسؤلية عن الفيديوهات 

تعليقات